Obchodní podmínky
I.
Úvodní ustanovení a vysvětlení účelu Všeobecných
obchodních podmínek
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále též uváděné jen zkratkou „VOP“) platí pro
nákup zboží a služeb přes webové rozhraní https://www.mariemrackova.cz
provozované Ing Marií Mráčkovou, IČ: 41851960, se sídlem Karla Majera 62, 25231
Všenory jako fyzickou osobou zapsanou v živnostenském rejstříku, evidujícím úřadem je
Úřad městské části Černošice, (dále též jen jako „Prodávající“).
1.Nákup probíhá na základě Kupní smlouvy uzavírané mezi Prodávajícím a Kupujícím.
Proces uzavírání Kupní smlouvy je podrobně popsán v čl. III. VOP. Tyto VOP jsou
dokumentem, který je nedílnou součástí Kupní smlouvy a podrobně uvádí a vysvětluje
práva a povinnosti obou stran Kupní smlouvy, tedy Kupujícího i Prodávajícího. Ujednání,
která jsou v Kupní smlouvě odlišná od ustanovení VOP, mají přednost (tedy text Kupní
smlouvy je nad textem VOP). VOP řeší i některé další otázky, které s nákupem digitálního
obsahu nebo s užíváním internetových stránek souvisí https://www.mariemrackova.cz
2.VOP obsahují informace, které potřebujete mít k dispozici ještě před tím, než
zboží nebo služby koupíte. Prosím, přečtěte si VOP pečlivě a v případě, že k nim
budete mít připomínky či dotazy, kontaktujte mě ještě před objednáním (tj.
před kliknutím na tlačítko „Odeslat“). Kontakty naleznete v čl. II. VOP. Vzájemná
komunikace je nejlepším způsobem, jak eliminovat případné budoucí
nejasnosti mezi námi. Tím, že kliknete na tlačítko „Odeslat“ mi totiž dáváte
signál, že jste VOP viděli, četli a souhlasíte s takovým průběhem obchodu a
spolupráce, jaký zde popisuji. Dáváte tím i signál, že svoji objednávku myslíte
vážně, a že jste stejně jako já připraveni splnit své závazky z následně uzavřené
Kupní smlouvy (tedy já jako Prodávající především dodat Vám objednané zboží
nebo služby a Vy jako Kupující za ně zaplatit dohodnutou cenu).
4. Ve VOP máte k dispozici všechny podstatné informace. Pro rychlejší orientaci je tu
obsah:
Obsah VOP:
1.Úvodní ustanovení a vysvětlení účelu Všeobecných obchodních podmínek
2.Důležité pojmy (definice)
3.Objednávka a uzavření Kupní smlouvy
4.Cena meditace a platba
5.Dodací podmínky
6.Údaje o funkčnosti digitálního obsahu a jeho součinnosti s hardwarem a
softwarem
7.Odstoupení od Kupní smlouvy
8.Záruka, práva z vadného plnění, reklamační řád
9.Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů
10.Závěrečná ustanovení
II.
Důležité pojmy (definice)
1.PRODÁVAJÍCÍ. Prodávajícím je: Ing. Marie Mráčková, s místem podnikání:
Karla Majera 625, 25231 Všenory, kontaktní telefon: 725857758, adresa pro
doručování elektronické pošty je: mariemrackova@gmail.com.
2.KUPUJÍCÍ. Kupující je ten, kdo prostřednictvím webového rozhraní
https://www.mariemrackova.cz
uzavře se mnou jako s Prodávajícím Kupní smlouvu, a tím koupí mé zboží nebo
služby. Kupujícím může být podnikatel (podnikající fyzická osoba často také
uváděná jako OSVČ a nebo právnická osoba, např. společnost s ručením
omezeným nebo akciová společnost), anebo spotřebitel.
3. SPOTŘEBITEL. Spotřebitelem se podle zákona rozumí fyzická osoba, která
nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu
povolání. Pokud jste fyzická osoba a do objednávky uvedete IČO, budu se mít
zato, že Kupní smlouvu uzavíráte jako podnikatel, a ne jako spotřebitel.
4. SPOTŘEBITELSKÁ SMLOUVA. Je jí Kupní smlouva, ve které jako Kupující
vystupuje spotřebitel. Podle platných zákonů je spotřebitel více chráněn než
Kupující, který není spotřebitelem. Současně má prodávající i více povinností
vůči spotřebiteli než vůči jinému Kupujícímu a je povinen poskytnout
spotřebiteli informace stanovené jak Občanským zákoníkem, tak Zákonem na
ochranu spotřebitele. Je-li Kupujícím jiná osoba než spotřebitel, neužijí se ta
ustanovení VOP, která slouží výhradně pro ochranu spotřebitele.
5. SMLOUVA UZAVŘENÁ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM je Kupní smlouva, pokud je
uzavřena prostřednictvím PROSTŘEDKŮ KOMUNIKACE NA DÁLKU, tj. je
uzavřena, aniž by se Prodávající a Kupující museli osobně potkat, protože ji
uzavírají přes webové rozhraní (na základě objednávky učiněné přímo na
internetových stránkách
https://www.mariemrackova.cz
vyplněním potřebných údajů Kupujícím) nebo prostřednictvím mailové komunikace,
telefonicky nebo s využitím obdobných komunikačních prostředků. Náklady spojené s
použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové připojení a
telefonní hovory) si hradíte sami a neliší se od běžné sazby účtované Vaším operátorem,
resp. poskytovatelem internetového připojení. Učiněním objednávky výslovně souhlasíte
s použitím prostředků komunikace na dálku.
6.ROZHODNÉ PRÁVNÍ PŘEDPISY. Jsou to platné právní předpisy, kterými se řídí
vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím. Jde zejména o Zákon č. 89/2012 Sb.,
Občanský zákoník (dále též jen „NOZ“) a v případech, kdy je Kupujícím
spotřebitel, je to i Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
III.
Objednávka a uzavření kupní smlouvy
1.Kupující objednává zboží nebo služby přes webové rozhraní, tj. skrze
objednávkový systém, odesláním vyplněného objednávkového formuláře.
2.POPIS ZBOŽÍ NEBO SLUŽEB. Na webovém rozhraní je uveden podrobný
popis nabízeného zboží nebo služeb včetně uvedení toho, co toto zboží nebo
služby obsahuje, komu jsou určeny, co kupujícímu můžou přinést a v jakém
formátu jsou poskytovány. Je zde i podrobný popis bonusů, které jsou ke zboží
nebo službám poskytnuty. Veškeré prezentace uvedené na webovém rozhraní
jsou informativního charakteru. Jako Prodávající nejsem povinna uzavřít Kupní
smlouvu ohledně těchto produktů. Ustanovení § 1732 odst. 2. NOZ se
nepoužije.
3.OBJEDNÁNÍ ZBOŽÍ NEBO SLUŽEB. Pro objednání zboží nebo služeb přes
webové rozhraní slouží objednávkový formulář, kde jako Kupující vyplníte Vaše
jméno, příjmení nebo firmu, adresu, email, telefonní číslo, u podnikatelů IČ,
DIČ, a zvolíte způsob úhrady.
Před odesláním objednávky Vám je umožněno zkontrolovat a měnit údaje
vložené do objednávkového formuláře a případně ještě opravit vzniklé chyby a
nesrovnalosti. Objednávku odešlete kliknutím na tlačítko „Odeslat“.
O obdržení objednávky vás budu informovat mailem zaslaným na Vaši
elektronickou adresu, kterou jste zadali v objednávce nebo při registraci.
Informace o obdržení objednávky je zasílána automaticky. Není-li v potvrzení
uvedeno, že objednávku přijímám, zašlu Vám informaci o přijetí objednávky v
následném mailu. Do okamžiku, než je Vám doručeno potvrzení o přijetí Vaší
objednávky, je možné telefonicky nebo mailem (na adresu uvedenou v čl. II.
VOP) objednávku zrušit. Doručením potvrzení o přijetí objednávky na Vaši
elektronickou adresu uvedenou v objednávce je Kupní smlouva uzavřena.
Při pochybnostech Vás mohu kontaktovat za účelem ověření pravosti
objednávky a nepodaří-li se pravost objednávky ověřit, má se zato, že
objednávka vůbec nebyla podána a takovou objednávkou se nadále
nezabývám.
4.Kupní smlouva se uzavírá v českém jazyce. Smlouva se uzavírá v elektronické
podobě, tvoří ji Vaše objednávka, její přijetí z naší strany a tyto VOP. Smlouvu
archivuji v elektronické podobě, není přístupná.
IV.
Cena zboží nebo služeb a platba
1.CENA ZBOŽÍ NEBO SLUŽEB. Na webovém rozhraní je vždy uvedena i aktuálně
platná cena zboží nebo služeb. Cena je platná po celou dobu, kdy je na
webovém rozhraní uvedena. Pokud je uvedena akční cena, je spolu s tím
uvedeno i za jakých podmínek a do jaké doby akční cena platí. Vzhledem k
charakteru elektronického zboží nevznikají žádné náklady na dopravu a ani
další náklady spojené s jeho dodáním. Kalkulovaná cena uvedená v souhrnu
objednávky (tj. předtím, než kliknete na tlačítko „Odeslat“) je již konečnou
cenou.
2. Sjednanou kupní cenou je cena uvedená u zboží nebo služeb v okamžiku
odeslání Vaší objednávky (uvedená v odeslaném objednávkovém formuláři).
Pokud by došlo ke zjevné chybě při uvedení ceny na webovém rozhraní (tím je
myšlen především překlep, chyba při zadávání cen) nebo obdobné chybě v
procesu uzavírání Kupní smlouvy, pak nejsem povinna Vám za takovou zjevně
chybnou cenu zboží nebo služby dodat, a to ani v případě, že došlo k
automatickému potvrzení o přijetí objednávky. V případě, že by již došlo z Vaší
strany i k úhradě této zjevně chybné ceny, jsem oprávněna od Kupní smlouvy
odstoupit. Dojde-li ke změně kupní ceny v době mezi odesláním Vaší
objednávky a jejím potvrzením z naší strany, platí kupní cena platná v okamžiku
odeslání objednávky, nedojde-li mezi námi k jiné výslovné dohodě.
3.Není-li mezi námi výslovně ujednáno jinak, jsem povinna Vám zboží nebo
služby dodat až po úplném zaplacení sjednané kupní ceny. Do okamžiku
úplného zaplacení kupní ceny zůstává zboží v mém vlastnictví.
4.ZPŮSOB PLATBY. Kupní cenu je možné uhradit následujícími způsoby:
Bezhotovostně bankovním převodem na můj účet (platba trvá většinou 1–2
pracovní dny): Pokyny k platbě, v podobě zálohové faktury, obdržíte v mailu
potvrzujícím přijetí objednávky. Při platbě, prosím, nezapomeňte uvést
příslušný variabilní symbol, aby mohla být platba rychle spárována a zboží
nebo služby co nejdříve dodány.
Případné další způsoby platby budou uvedeny na webovém rozhraní nebo
mohou být mezi námi výslovně dohodnuty. Kupní cena se hradí v korunách
českých.
5. SPLATNOST KUPNÍ CENY.
V případě bezhotovostního převodu je kupní cena splatná do 7 dnů od
potvrzení přijetí objednávky. Datum splatnosti je uvedené v pokynech k platbě,
v zálohové faktuře. Kupní cena je zaplacena v okamžiku, kdy je příslušná částka
připsána na můj bankovní účet.
O přijetí platby Vám vystavím doklad o přijaté platbě, který u online platebních
metod obdržíte obratem po provedení platby, v ostatních případech do 3 dnů
od přijetí platby.
Ustanovení § 2119 odst. 1 NOZ se nepoužije.
Zboží nebo služby není možné hradit formou splátkového kalendáře.
V.
Dodací podmínky
1.ZPŮSOB DODÁNÍ ZBOŽÍ NEBO SLUŽEB. eBooky nebo meditace ve formátu
pdf budou zaslány po uhrazení kupní ceny na Vámi sdělenou elektronickou
adresu jako příloha mailové zprávy nebo zasláním odkazu v podobě adresy
webové stránky, na které je obsah možno stáhnout či otevřít. Plnění služeb
bude domluveno podle Vašich časových možností na předem domluveném
místě a za předem domluvených podmínek.
2.DODACÍ LHŮTA. Délka dodací lhůty závisí na zvoleném způsobu platby. Je-li
platba prováděna běžným bankovním převodem, bude elektronické zboží
dodáno nejpozději do 3 pracovních dnů poté, kdy bude platba připsána na můj
bankovní účet. U platby online platební kartou nebo rychlým online převodem
bude el. zboží dodáno obratem po provedení platby. Služby budou dodány po
dohodě s Vámi v předem domluveném termínu.
3.NÁKLADY NA DOPRAVU. S ohledem na charakter produktů nejsou účtovány
žádné náklady na dopravu.
4.Po dodání elektronického zboží si prosím co nejdříve zkontrolujte funkčnost
a dostupnost obsahu a zjistíte-li nedostatky nebo vady, kontaktujte mě prosím,
abych mohla provést nápravu. Podrobnosti jsou uvedeny v čl. VIII těchto VOP.
5.Digitální obsah vyžaduje k plné funkčnosti, abyste měli k dispozici
hardwarové a softwarové vybavení umožňující zejména otevřít a pracovat s
dokumenty ve formátu pdf (podrobnosti obsahuje čl. VI. VOP).
VI.
Údaje o funkčnosti digitálního obsahu a jeho
součinnosti s hardwarem a softwarem
1.Digitální obsah (např. meditace) zasílám pouze Vám, jako Kupujícímu, na Vaši
elektronickou adresu, případně zpřístupněním adresy webové stránky, kde je
obsah umístěn. Digitální obsah vyžaduje k plné funkčnosti, abyste měli k
dispozici hardwarové a softwarové vybavení umožňující otevřít a pracovat s
dokumenty ve formátu pdf. Obsah stáhnete v internetovém prohlížeči, pokud
byl dodán formou zaslání odkazu na webovou stránku. Pro stáhnutí meditace
je nezbytné, abyste byli připojeni k síti internet s dostatečnou rychlostí
připojení. Neodpovídám za nedostupnost obsahu v případě nefunkčnosti či
pomalé rychlosti Vašeho internetového připojení. Může se stát, že je obsah
krátkodobě dočasně nedostupný v případě údržby dat nebo výpadků serveru.
Webové stránky mohou být aktualizovány bez předchozího upozornění.
2.Digitální obsah je chráněn autorským právem a není možné jej bez mého
výslovného souhlasu dále šířit nebo umožnit jeho užití dalšími osobami.
Meditace slouží pouze ke vzdělávacím účelům a informačním účelům a je
vytvořena s využitím mých znalostí a zkušeností. Jedná se o návod a záleží na
Vašich schopnostech a dalších okolnostech, jaké výsledky s jejich pomocí
dosáhnete. Produkty nemohou nahradit osobní konzultaci. Neodpovídám za
Váš případný neúspěch v aplikaci postupů, rad a doporučení uvedených v
meditaci nebo jiném elektronickém zboží.
VII.
Odstoupení od kupní smlouvy
1.Ze zákona může spotřebitel od smlouvy uzavřené distančním způsobem
zpravidla odstoupit bez udání důvodů ve 14denní lhůtě od uzavření kupní
smlouvy. Máte tedy možnost ve lhůtě do 14 dnů od uzavřené Kupní smlouvy
odstoupit bez uvedení jakéhokoli důvodu, pokud elektronické zboží nesplní
Vaše očekávání nebo i z jakéhokoli jiného důvodu. V takovém případě mě
prosím o uplatnění garance spokojenosti informujte elektronicky na adrese:
mila.miskarikova@centrum.cz nebo písemně na adrese uvedené v úvodu
těchto VOP. V informaci uveďte, že využíváte právo ve 14denní lhůtě odstoupit
od Kupní smlouvy v rámci garance spokojenosti a přiložte prosím pokud
možno i doklad o koupi el. zboží nebo sdělte aspoň datum nákupu, Vaše
identifikační údaje a údaj o tom, jaké elektronické zboží jste zakoupili.
Odstoupit (využít garanci spokojenosti) lze jednoduše i vyplněním formuláře,
který naleznete zde. V případě použití vzorového formuláře Vám bez
zbytečného odkladu potvrdím jeho přijetí. Odstoupení nemusíte nijak
odůvodňovat.
2.Uplatnění garance spokojenosti formou podle předchozího odstavce ve
14denní lhůtě znamená, že musí být odstoupení od Kupní smlouvy odesláno
mailem na: mila.miskarikova@centrum.cz nebo odesláno poštou na moji
adresu uvedenou v čl. II. odst. 1 VOP, případně na tuto adresu doručeno
osobně či prostřednictvím jiné osoby.
3. Jako Kupující můžete od Kupní smlouvy odstoupit i v dalších případech
stanovených zákonem nebo Kupní smlouvou a VOP, zejména v případě
vadného plnění (článek IX. VOP). Jako Prodávající jsem oprávněna od Kupní
smlouvy odstoupit v případě Vašeho prodlení s platbou kupní ceny, pokud je
delší než 10 dní po splatnosti a v případě podstatného porušení Vašich
povinností z Kupní smlouvy, zejména v případě, kdy by došlo k neoprávněným
zásahům do webového rozhraní, porušení autorských práv a v dalších
případech stanovených zákonem.
4. Je-li Vám společně se elektronickým zbožím poskytnut dárek, je darovací
smlouva mezi námi uzavřená s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k
odstoupení od smlouvy z vaší strany bez uvedení důvodů, pozbývá darovací
smlouva účinnost a jste povinni mi poskytnutý dárek nejpozději do 14 dnů od
odstoupení od smlouvy vrátit. Veškeré dárky a bonusy jsou zasílány či
zpřístupněny až po úhradě kupní ceny, není-li na webovém rozhraní uvedeno,
že jsou posílány až po uplynutí lhůty garance spokojenosti.
VIII.
Záruka, práva z vadného plnění, reklamační řád
1.Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právními předpisy, zejména
ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2112 a § 2165 až 2174 NOZ.
2.Práva ze záruky se řídí zejména ustanoveními § 2113 až 2117 a § 2161 až
2164 NOZ.
3. Jako Prodávající Vám odpovídám, že elektronické zboží při převzetí nemá
vady. Jste-li spotřebitelem, pak v případě, že se vada projeví do 6 měsíců od
převzetí, má se za to, že el. zboží bylo vadné již při převzetí. Jste-li
spotřebitelem, odpovídám i za to, že se vady nevyskytnou v záruční době, která
činí 24 měsíců od převzetí produktu.
4.V případě výskytu vady, kterou nelze odstranit nebo v případě opakovaného
výskytu vady po opravě nebo výskytu většího počtu vad máte právo požadovat
výměnu elektronického zboží za nové, anebo od smlouvy odstoupit. V případě,
že neodstoupíte od smlouvy nebo neuplatníte právo na dodání nového
elektronického zboží bez vad, můžete požadovat přiměřenou slevu.
Přiměřenou slevu můžete žádat i v případě, že bych nebyla schopna Vám nové
elektronické zboží bez vad dodat, stejně tak i v případě, že bych nezjednala
nápravu v přiměřené době nebo že by Vám zjednání nápravy působilo značné
obtíže.
5.Práva z vadného plnění Vám nenáleží, pokud byste před převzetím produktu
věděli, že elektronické zboží má vadu, anebo byste vadu sami způsobili. Záruka
a nároky z odpovědnosti za vady se nevztahují na vady způsobené nesprávným
užíváním elektronického zboží, nebo nesprávným uchováváním.
6.Pokud Vám nebylo elektronické zboží dodáno v dodací lhůtě, prosím,
zkontrolujte nejprve složku „Hromadná pošta“ nebo spam. Pokud ani tam
elektronické zboží nenaleznete, uplatněte reklamaci dle následujícího odstavce.
7.Reklamaci u mě uplatněte bez zbytečného odkladu po zjištění vad. Reklamaci
můžete uplatnit mailem na mou elektronickou adresu:
mila.miskarikova@centrum.cz nebo zaslat písemně na mou adresu uvedenou v
čl. II VOP. Uvítám, pokud k reklamaci přiložíte i fakturu či jiný doklad o koupi,
popis reklamované závady a návrh řešení reklamace. Reklamaci vyřídím bez
zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, pokud se výslovně nedohodneme
jinak. O uplatnění a vyřízení reklamace Vám poskytnu písemné potvrzení.
IX.
Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů
1.Máte-li k uzavřené Kupní smlouvě, jejímu plnění či naší činnosti nějakou
stížnost, kontaktujte mě prosím na adrese uvedené v čl. II. VOP nebo na
elektronické adrese: mila.miskarikova@centrum.cz.
2.Podnikám na základě živnostenského oprávnění, kontrolním orgánem je
příslušný živnostenský úřad Městské části Praha 9, dohled nad dodržováním
předpisů o ochraně spotřebitelů provádí Česká obchodní inspekce. Dodržování
předpisů o ochraně osobních údajů dozoruje Úřad pro ochranu osobních
údajů. I na tyto orgány se můžete obrátit se svými stížnostmi.
3.Pokud mezi mnou jako Prodávajícím a spotřebitelem dojde ke
spotřebitelskému sporu, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení.
Subjektem mimosoudního řešení podle Zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele, je Česká obchodní inspekce. Veškeré podrobnosti k
mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce
www.coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online,
která je zřízena Evropskou komisí na adrese inspekce www.coi.cz.
4. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů on-line, která je
zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
5.Uvádím, že nejsem vázána žádnými kodexy chování (§ 1826 odst. 1 písm. e
NOZ).
X.
Závěrečná ustanovení
1.Kupní smlouva je uzavírána na dobu určitou, do doby splnění povinností
Prodávajícího a Kupujícího ze smlouvy vyplývající.
2.Ochrana osobních údajů je řešena samostatným dokumentem,
3.Vezměte prosím na vědomí, že jsem oprávněna tyto VOP jednostranně
měnit, pro Kupujícího však vždy platí text obchodních podmínek účinný v
okamžiku odeslání objednávky.
4. Tyto VOP jsou účinné od 18. 11. 2018.